Ak ste sa dostali až sem, blahoželáme. Nielen že sa vám podarilo dosiahnuť vytúženú váhu, ale tiež ste úspešne prešli náročnou upevňovacou fázou, v ktorej sa vám podarilo eliminovať riziko jojo efektu.


Konečne ste prešli do etapy, keď budete môcť jesť všetko a nebude už žiadnych zákazov. Aj v tejto fáze sú však 3 základné pravidlá, ktoré musíte dodržiavať tak dlho, ako dlho si chcete zachovať tak ťažko vydobytú štíhlu líniu.

1. Dodržujte proteínový štvrtok

Šesť dní v týždni môžete jesť čo chcete a zásada proteínového štvrtku bude jedinou ochranou pred návratom nadváhy. V tento deň môžete jesť len potraviny s vysokým obsahom bielkovín. A toto pravidlo nepodlieha žiadnej diskusii. Vyberte si jeden deň v týždni na prísnu proteínovú diétu a dodržiavajte ho. Ak ten deň budete neustále meniť, nakoniec ho celkom vynecháte a celkom určite opäť priberiete.

2. Zabudnite na výťah

Ak nešportujete, skúste sa zrieknuť vozenia vo výťahu a vyhýbajte sa jazde autom na krátke vzdialenosti. Nemusíte sa hneď stať športovcom, stačí ak budete využívať nohy na to, na čo boli stvorené – na pohyb…

3. Jedzte tri lyžice ovsených otrúb denne

Každodenná konzumácia otrúb je dôležitá nielen pre vaše zdravie, ale aj pre udržanie si vašej novej váhy.
– Otruby uľahčujú prechod potravy tráviacim traktom a chránia ho pred ťažkými chorobami
– Zachytávajú časť kalórií z potravín a vyvádzajú ich von z tela
– V žalúdku zväčšujú svoj objem, vďaka čomu prinášajú väčší pocit sýtosti ako iné potraviny

Dôležité je nezabúdať, že nie vždy ste boli štíhly. A len dodržiavanie pravidiel 4. fázy vás ochráni pred návratom k starej váhe.