Je veľa často kladených otázok, na ktoré hľadajú odpoveď nielen nováčikovia v Dukanovej diéte. Vo štvrtom pokračovaní článku sa pokúsime nájsť odpovede na ďalšie z nich.

Som vegetarián/vegán. Môžem držať Dukanovu diétu?

Vegetariáni aj vegáni Dukanovu diétu samozrejme držať môžu. Je možné jesť sójové výrobky, ako je tofu, mliečne výrobky je možno nahradiť sójovým mliekom, jogurtami a inými produktami – samozrejme, ak sú bez tuku a majú veľmi nízky obsah cukru. Vegetariáni a vegáni majú tiež povolené 2 polievkové lyžice šošovice denne, ale len počas proteínových dní. Netreba však zabúdať, že sójové mlieko je obmedzené na maximálne 2 poháre denne.

Môžem prestať fajčiť a zároveň začať Dukanovu diétu?

Rozhodnutie prestať fajčiť by malo byť prioritou. V prvom rade by ste sa mali zamerať na odvykanie od fajčenia po dobu najmenej 10 dní a až potom začať s diétou. V tomto prípade je povolené zdvojnásobiť povolenú dávku otrúb.
Treba tiež naplno využiť jednu z hlavných výhod diéty protal – možnosť bez obmedzenia jesť povolené potraviny. Môžete jesť do sýtosti, kedykoľvek pocítite chuť na cigaretu. Snažte sa aby bola vaša strava pestrá a chutná.

Odkedy som začala s diétou, trpím na hnačky. Prečo?

Hnačka je jeden z možných vedľajších účinkov Dukanovej diéty. Obvykle je to následkom zaradenia do jedálnička stravy, ktorú ste predtým jedli málo, alebo vôbec. Skontrolujte si svoje stravovacie návyky. Začali ste jesť oveľa viac mliečnych výrobkov. Netrpíte na intoleranciu laktózy?
Hnačku tiež veľmi často spôsobujú umelé sladidlá, či nadmerné žuvanie žuvačiek bez cukru.