Každá diéta je určitou záťažou pre organizmus (a Dukanova diéta nie je výnimkou). Preto si v druhej časti článku si predstavíme potravinu, o ktorej sa v knihách Dr. Dukana nehovorí, ale ktorá by vďaka svojim pozitívnym vlastnostiam nemala v našom jedálničku chýbať.

Kyslá (kvasená) kapusta

Kapusta je často považovaná za najstaršiu pestovanú zeleninu. Kvasiť kapustu údajne začali starý Číňania pomocou ryžového vína už pred 2000 rokmi. Do Európy ju potom podľa všetkého doviezli mongolský nájazdníci (podľa iných zdrojov zas Tatári, či Hunovia). Od 16. storočia začali kyslú kapustu používať európsky moreplavci ako prostriedok proti skorbutu.

Nech je história kyslej kapusty akákoľvek, isté je, že sa jedná o výnimočne zdravú a chutnú potravinu. Je bohatým zdrojom vitamínov C, B, E a K. Vitamínu C je v kvasenej kapuste je vďaka baktériám mliečneho kvasenia dokonca viac ako v čerstvej. Vitamíny B9 (kyselina listová) a B12 sú zas dôležité pre správne fungovanie centrálnej nervovej sústavy. Tieto vitamíny sú vo väčších množstvách potrebné najmä v období tehotenstva a dojčenia, ale sú osožné aj pre osoby pod stálym stresom.

Kapusta okrem toho obsahuje aj množstvo minerálnych látok a stopových prvkov. A samozrejme, netreba zabúdať ani na vysoký obsah vlákniny.

Kyslej kapuste sa pripisuje množstvo (niekedy až zázračných) účinkov na zdravie človeka:
– posilňuje imunitný systém
– pomáha udržať bakteriálnu rovnováhu v zažívacom trakte
– znižuje hladinu cukru v krvi
– chráni pred vznikom rakoviny
– pomáha pri detoxikácii organizmu
– pôsobí antidepresívne, zvyšuje odolnosť voči stresom
– podporuje tvorbu červených krviniek

Vďaka týmto vlastnostiam by kyslá kapusta určite mala byť súčasťou našej diéty. Vzhľadom k vysokému obsahu soli to však s jej konzumáciou netreba preháňať.