Keď v roku 2001 vyšla prvá kniha o Dukanovej diéte, rýchlo sa stala nielen odrazovým mostíkom pre milióny osôb tužiacich schudnúť, ale aj základným zdrojom informácií pre stovky webových stránok. Odvtedy však diéta prešla určitým vývojom a v jej pravidlách nastali zmeny, ku ktorým vlastníci prvej knihy nemajú prístup a na ktoré väčšina webových stránok s touto tematikou nestihla reagovať. Preto si teraz skúsime predstaviť aspoň niektoré z týchto zmien.


1. Oficiálny názov diéty, ktorá sa pôvodne volala “Diéta protal” sa zmenil na “Dukanova diéta”. Tento názov diéta dostala od miliónov fanúšikov po celom svete a jej tvorca sa ich názor rozhodol rešpektovať.

2. Sója, ktorá povodne bola ako zdroj hodnotných bielkovín povolená, je teraz pre vysoký obsah tukov zakázaná. Povolené ostáva tofu (produkt zo sóje)

3. Aby sa diéta stala prístupnejšou aj pre vegetariánov a ľudí, ktorí mäso jedávajú len veľmi zriedka, boli pre nich medzi tolerované potraviny zaradené aj nízkotučné sójové výrobky, sójové mlieko a jogurty, seitan a tempeh.

4. Odporúčaný rytmus striedania dní v 2. fáze je teraz 1/1, číže jeden deň bielkoviny / jeden deň bielkoviny + zelenina

5. Otruby – v prvej fáze je povolené najviac 1,5 polievkovej lyžice ovsených otrúb denne, oproti pôvodným 2 PL denne.

6. Hody (sviatočné jedlá) a jedlá s obsahom škrobu sú v prvej polovici 3. fázy povolené len raz týždenne, až v druhej polovici fázy 2 krát týždenne.

7. Biela ryža a zemiaky sú v 3. fáze opäť povolené, ale len výnimočne. Uprednostňovať by sa mala naturálna ryža. Povolené množstvá sú 150 g bielej ryže a 220 g naturálnej ryže.

8. Povinnou sa stala pohybová aktivita v podobe chôdze, a to v trvaní 20 minút v 1. a 4. fáze, 30 minút v 2. fáze a 25 minút v 3. fáze. V prípade stagnácie váhy v 2. fáze treba tento čas predĺžiť až do maximálne 60 minút na dobu štyroch dní. Od 4. fázy treba navyše rezignovať z jazdy výťahom.

9. Žuvačky bez cukru už nemusia byť sladené len aspartamom a zopár inými povolenými sladidlami. Môžu byť sladené ľubovoľným sladidlom, je len na individuálnom výbere každého jednotlivca, či to bude sladidlo umelé, alebo prírodné.